LinkedIn a BeKnown – podobní a pritom každý iný…

11. júla 2011, jmaljacek, Nezaradené

LinkedIn bol dlhú dobu popredným networkingovým a sebaprezentačným nástrojom a zároveň online sieťou pre profesionálov a študentov po celom svete. Nadnárodná spoločnosť Monster však nedávno spustila BeKnown, Facebook aplikáciu pre profesijný networking, ktorá dramaticky zmenila spôsob, akým sa používatelia najväčšej sociálnej siete na svete – Facebook – môžu prezentovať na internete, budovať svoju sieť pracovných kontaktov, sledovať zaujímavé spoločnosti a nachádzať si nové pracovné príležitosti zverejnené “tajne”, len pre “zasieťovaných”.

Mnohí profesionáli sa spoľahli na LinkedIn ako jeden z najefektívnejších nástrojov osobnej sebaprezentácie a riadenia kariéry z dôvodu, že majú strach zo zdieľania svojej spoločenskej stránky na Facebooku, ktorá nevystihuje ich skutočný profesionálny obraz, a teda môže dokonca poškodiť ich reputáciu. Výsledkom tejto obavy bola skutočnosť, že títo používatelia Facebooku spravili všetko pre to, aby odstránili nevhodné fotky a príspevky z nástenky, sprísnili nastavenia súkromia alebo si dokonca na Facebooku vytvorili paralélne „profi“ účty, na ktorých prezentujú profesijnú stránku svojej osobnosti. S Facebook aplikáciou BeKnown teda odzvonilo týmto opodstatneným obavám a bezpečnostným opatreniam. BeKnown je aplikácia, ktorá so sebou prináša silu profesionálneho budovania vlastnej značky, kariérneho networkingu a vyhľadávania práce na Facebooku za simultánnej možnosti oddelenia týchto aspektov profesijnej stránky osobnosti od svojho Facebook profilu odrážajúceho spoločenské aspekty osobnosti.

Na profesijnej sieti BeKnown odteraz používatelia Facebooku môžu:

Za podpory Monster a Facebooku sa BeKnown v posledných dňoch stáva jednotkou v oblasti profesijného networkingu na sociálnych sieťach…

Nepochybne sa teda vkráda odpoveď na otázku z titulky…Spustenie siete BeKnown je zaiste veľmi vzrušujúcou udalosťou, ktorá rozčerila vody profesijného networkingu a má za cieľ osloviť skupinu používateľov Facebooku, ktorí sa demograficky líšia od typického používateľa platformy LinkedIn. Cieľovou skupinou siete LinkedIn sú totiž podľa môjho názoru primárne vysoko vzdelaní profesionáli na (top)-manažérskych pozíciách vekovo a sociograficky odlišní od cieľovej skupiny BeKnown. Napriek tomu, ak už používate LinkedIn, mojím odporúčaním je zostať aj tam a v budúcnosti sa rozhodnúť, ktorá sieť vám poskytne „kariéru na mieru“.  Na Facebooku existuje nepreberné množstvo rôznych viac-alebo-menej užitočných aplikácií… voľbou každého z nás však zostáva, do akej miery chceme tráviť náš “online-život” budovaním svojej profesijnej povesti a kariéry alebo ignorovaním takých mocných kariérnych nástrojov, akými BeKnown a LinkedIn rozhodne sú… 

A čo na to vy?

Zdroj: Monster.sk, Monsterthinking.com, Careerrocketeer.com